چرا گاها میشنویم که ایده خرید رگال لباس قدیمی برای مغازه، خیلی جالب و به صرفه نیست؟ وقتی که میتوانیم با خرید رگال لباس جدید، مدلهای ترند و بهتری روی دیوار فروشگاه خودمان داشته باشیم. البته این تنها دلیل این صحبت نیست.
دقت کنید! خرید رگال دیواری لباس تنها دکور مغازه را جذابتر نشون نمیدهد. بلکه اعتبار کارفرما و فروشگاه رو هم ارتقا میدهد. اعتباری که همیشه با کمک آن میتوانید برندتان رو توسعه دهید.
بعد از شنیدن این حرفا، اگه شما هم دوست دارید در مورد خروجی استفاده از رگال لباس قدیمی و دست دوم در مغازه بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.
۵ نشانه که وقت تعویض رگال لباس قدیمی مغازهتان رسیده
بعضی وقتها لازم نیست حتما رگال فروشگاه ساییده شود یا رنگش رفته باشد تا بفهمیم که این رگال دیگر به درد ما نمیخورد! رگال لباس قدیمی میتواند همان قفسهای باشد که سالهاست در مغازه خودتان استفاده میکنید ولی چند وقتی هست که با ظاهر و نیاز فروشگاه شما هماهنگی ندارد.
هر چند که هنوز هم به عنوان قفسه ویترینی کاربرد داشته باشد، ولی آیا واقعاً کمک میکند که محصولات شما بهتر دیده شوند؟ مشتریان را به طرف خودش جذب میکند؟ یا صرفا به یک وسیلهی اضافی تبدیل شده که شما به آن عادت کردید؟
معرفی ۵ نشانه که زمان تعویض رگال لباس قدیمی فروشگاه فرا رسیده است:
۱. مشتریان وارد فروشگاه میشوند، اما توجه زیادی به اجناس نمیکنند
اگر بهدفعات مشاهده کردهاید که مشتریان شما وارد فروشگاه میشوند، نگاهی اجمالی میاندازند و بدون بررسی یا اصطلاحا سبک سنگین کردن مدلها آنجا را ترک میکنند، احتمالا ظاهر رگالهای شما فاقد جذابیت کافی است. این نشانهای است از افت تأثیر بصری قفسه و از دست رفتن توجه مشتری در همان برخورد اول.
۲. ظاهر رگال با فضای فعلی فروشگاه همخوانی ندارد
ممکن است ویترین، رنگ دیوارها یا استایل لباسهای فروشگاه، کلا تغییر کرده باشد اما رگالها همچنان مربوط به چیدمان گذشته باشند. ناهماهنگی بین رگال و محصولات فروشگاه میتواند، مغازه شما را اصطلاحا از چشم مشتری بیندازد.
۳. لباسهای جدید بهدرستی روی رگال قرار نمیگیرند
طراحی رگالها باید با ویژگیهای لباسهای امروز هماهنگ باشد. از کاپشنهای پفی گرفته تا مانتوهای آستینگشاد یا لباسهایی با یقههای بلند و فرم فانتزی. اگر این لباسها بهدرستی روی طبقات رگال قرار نمیگیرند، از فرم میافتند یا بهجای اینکه توجه را جلب کنند، نامرتب بهنظر میرسند، نشانهی واضحیست که مدل فعلی رگال شما دیگر پاسخگوی نیازهایی که دارید نیست.
۴. رگالها سریع بههم میریزند
رگالهای فرسوده و قدیمی به مرور زمان دچار آسیبهایی نظیر زنگزدگی، خط و خش یا شلشدگی پایهها میشوند. این موارد هم نظافت قفسه و ویترین را دشوار میکند و در نتیجه ظاهر کلی فروشگاه نامرتب بهنظر میرسد.
۵. کارکنان فروشگاه نسبت به استفاده روزمره از رگالها رضایت ندارند
در صورتی که خود شما یا همکاران بهطور مداوم هنگام جابهجایی دستکها و طبقات روی رگال با مشکل مواجه هستند، این نارضایتی میتواند نشانهای از پایان عمر مفید تجهیزات فعلی باشد. چون اساسا استفاده روزمره از رگال مغازه باید روان، سریع و بدون دردسر باشد؛ اگر چنین نیست، بهتر است به فکر جایگزینی باشید.
اگر با دستکم دو مورد از موارد فوق مواجه شدهاید، منطقی است که بررسی گزینههای جدید را در اولویت قرار دهید. تعویض رگال لباس قدیمی صرفاً یک هزینه نیست، بلکه سرمایهگذاری برای داشتن چیدمانی مؤثرتر، افزایش تعامل بیشتر با مشتری و ارتقاء تصویر حرفهای فروشگاه است.
برای مشاهده مدل های بیشتر رگال دیواری لباس کلیک کنید
چرا معمولا خرید رگال لباس قدیمی به ضرر شما تمام میشود؟
اصولا موقع خرید رگال لباس دو دسته کارفرما داریم. کسایی که به برند فروشگاه خودشون فکر میکنند و کسایی که از اول دنبال صرفهجویی و هزینه کمتر هستند. حالا شاید فکر کنید و بگید که طبعا شما دوست دارید هزینه بیشتری صورت بگیره و اصلا کارفرما بیشتر دست به جیب باشه! ولی اینطوری نیست.
چون خرید رگال لباس برای مغازه با خرید وسایلی مثل کانتر اداری یا میز فروشنده، زمین تا آسمان متفاوته و باید در موردش دقت کرد. چرا؟ چون مشتری برای محصولات شما وارد فروشگاه میشود و این محصولات در قالب قفسه و رگال به آنها نمایش داده میشود. البته منظور از رگال لباس همیشه یک رخت آویز پایهدار یا چرخدار نیست. مدلهای زیادی در این مورد وجود دارد که ما میتوانیم به شما معرفی کنیم.
پس موفقیت کسب و کار و رضایت مشتری، رابطه مستقیمی با استراتژی خرید رگال لباس متمایز و جذاب برای فروشگاه دارد. صحبت امروز هم نیست. همیشه این امر ثابت شده است. چون فرق دارد که اجناسی مصل مانتو، کفش، پلیور یا کت و شلوار را روی یک طبقه سفید و براق MDF با دستکهای مشکی مات به مشتری نمایش دهید، یا یک طبقه خراشیده و رنگپریده در مغازهای که فروشنده ادعای دوام و کیفیت محصولات را دارد !!!
فراموش نکنید، در فروشگاه مشتری کم حرف میزند و بیشتر نگاه میکند.
چیننش محصول در مغازه گاهی وقتها حتی به واسطه چند میخ روی دیوار هم امکان پذیر است اما نکته ای که رگال لباس را متمایز کرده، این است که تعداد زیادی از انواع لباسها را با اندازههای مختلف، گرد هم آورده و از همه مهم تر سبب میشود تا مشتری به سادگی لباسها را مورد بررسی قرار دهد.
مقایسه رگال لباس قدیمی و جدید؛ کدام برای جذب مشتری بهتر است؟
برای پاسخ به سوال اینکه رگال لباس جدید بخریم یا قدیمی؟ چرا یک بار خودتان را جای مشتری نمیگذارید؟ شما مشتری و وارد مغازه شدید، حرف کدام فروشنده را قبول میکنید؟ فروشندهای که متر به متر فروشگاه را با دیزاینی چشم نواز آماده کرده و با یک سلام گرم به استقبال شما میآید. یا فروشندهای که دمدستی ترین رگال دیواری و چند رگال لباس قدیمی را برای مغازه انتخاب کرده است. ار طرفی هم دائم این جمله را تکرار میکند “اجناسی که معرفی میکنم” در بازار تک و بدون رقیب هستند !؟تعریف و تمجید از یک محصول زمانی موثر واقع میشود که مشتری شما را به چشم یک فروشنده قابل اعتماد نگاه کند. نه یک فروشنده تملق که حتی صندلی مناسبی برای نشستن خودش هم در فروشگاه ندارد!
نکات مهم خرید رگال لباس قدیمی برای فروشگاه
- بیشتر مشتریان کیفیت اجناس فروشگاه را نازل و اصطلاحا “بازاری” تصور میکنند
- ویترین مناسبی برای فروش محصولات با حاشیه سود بالا به مشتری وجود نخواهد داشت
- دست فروشنده برای معرفی بهتر محصولات بستهتر شده و بازدهی آنها مورد تردید قرار خواهد گرفت
- اعتبار فروشگاه نزد مشتریان لطمه خورده و مانع انجام برندسازی موفق میشود
تفاوت چینش لباس روی رگال قدیمی و نو
بالا اشاره کردیم که با انتخاب رگال لباس قدیمی و کارکرده، دست فروشنده برای معرفی و توجیه قیمت محصولات بسته میشود. فرقی هم ندارد که لوازم کادویی میفروشید یا پوشاک و پلیور و تی شرت! میپرسید چطور؟
فرض کنید رگالها را نصب کردید و حالا موقع چیدن اجناس مغازهست. شما برای قراردادن منظم لباسهای بلندتان مانند کت و شلوار ، پالتو، مانتو و … به یک دستک و طبقه یوبار کوچک نیاز دارید. تا مدلها به شکلی استاندارد در فاصله ۶۰ یا ۹۰ سانتی کنار هم قرار بگیرند. اگر رگال لباس قدیمی و کارکرده خریده باشید، طبعا دستکهایی که برای کارفرمای قبلی مناسب بوده در اختبار دارید. حالا یا باید سلیقهتان را عوض کنید، یا رگالها را. چون لباسهای بلند، روی هر شاخک و طبقهای قرار نمیگیرند.
در نتیجه کسانی که قصد خرید رگال قدیمی دارند، احتمال وجود محدودیت برای چینش لباس در فروشگاه را باید در نظر بگیرند.
در مقابل سازماندهی لباسها و اکسسوریها حتی در فضاهای جمع و جور با رگال نو کار سادهتری است. چون اندازه و تعداد همه این رگالها مطابق با نیاز فروشنده انتخاب شده و در نتیجه امکان نمایش محصولات به شیوه دلخواه را به کارفرما میدهد. بهینهسازی فضای مغازه، دسترسی آسان به محصولات و تغییر آسان ارتفاع رگالها، از دیگر مزایای خرید رگال لباس نو برای فروشگاه است.
خرید رگال لباس برای فروشگاه نیازمند صرف زمانی برای بررسی است تا راه را برای فروش بهتر و تجربه رضایتبخش مشتری هموار تر نماید.
مزایای خرید رگال لباس نو برای مغازه
- انتخاب رنگ هماهنگ با دیوارها، وسایل و اجناس مغازه
- انتخاب رگال بر اساس متراژ و ارتفاع مغازه
- امکان انتخاب رگال مناسب برای فضای جمع و جور
- امکان انتخاب رگال و سیستم پیشساخته با نصب آسان در محل
انتخاب رگال لباس جدید – رگال قوطی ایستاده یا رگال دیواری ساده
بیشتر مدلهایی که میتوانیم آنها را به شکل عمودی در فروشگاه استفاده کنیم از دو حالت خارج نیستند. رگالهای مدل ایستاده که معمولا از قوطی ۴*۴ یا ۳*۳ ساخته شدهاند و رگالهای مدل دیواری که با پایه به دیوار نصب میشوند. هر دو رگال پرطرفدار هستند و میتوانند نیاز شما را به خوبی برطرف کنند. تفاوت در سلیقه کارفرماست.
دقت داشته باشید که محل قرار گیری رگال ایستاده و دیواری در فروشگاه باید مشخص شود و ابعاد هر دیوار قبل از خرید در نظر گرفته شده باشد. همچنین میزان لباسی که قرار است روی رگال چیده شود را هم در نظر بگیرید. چرا که هر رگال توانایی تحمل وزن مشخصی را دارد و رگال های فلزی و آلومینیومی در تحمل وزن بهتر عمل میکنند. اگر قیمت رگال نیز برای شما اهمیت دارد بهتر است بدانید که نمونه های چوبی از قیمت بالاتری برخوردار اند.
به طور مثال رگالهای دیواری آلومینیومی با داشتن چهارچوب مستحکم به ما کمک میکنند تا بتوانیم هر نوع لباسی را به آنها بیاویزیم و البته نگران تعداد محصولات هم نباشیم. نیز نباشید. این نوع رگال ها که در فروشگاه ها به دو شکل عمودی و افقی موجود هستند و جایگیری بسیار مناسبی دارند. در واقع این استحکام و جایگیری مناسب سبب شده تا محبوبیت رگالهای دو چندان شود.
آیا استفاده از رگال دست دوم هنوز بهصرفه است؟
معمولا چیزی که دور از چشم ماست، دور از ذهن هم هست، و دور از ذهن بودن به این معنی است که اگر در هنگام خرید وسایلی مثل رگال لباس، به کارآیی محصول توجهی نداشته باشیم به مشکل خواهیم خورد.
مثلا اینکه شما مدل آبکاری شذه را انتخاب نمایید یا مدل رنگ شده، خیلی توفیقی در کاربرد رگال مدنظر شما نخواهد داشت. اما اگر مدل رگال دیواری انتخاب شده ارتفاع کافی نداشته باشد یا امکان استفاده از شاخکهای تخت و نود درجه روی آن وجود نداشته باشد، دقیقا اینجاست که ما به مشکل میخوریم.
پس اگر صرفا بخاطر قیمت سراغ رگال دست دوم و قدیمی رفتید. این چند نکته را فراموش نکنید:
- ارتفاع
- طبقات متغیر
- تحمل وزن محصولات
- استفاده از طبقات و دستکهای مختلف
اینها مواردی هستند که احتمالا در آینده شما را به دردسر خواهند انداخت.
خلاصه آنچه به آن اشاره شد…
در این مطلب به چند نکته جذاب در خصوص خرید رگال لباس قدیمی برای مغازه اشاره شد. اینکه شما چه نوع رگال میخواهید با چه فرمی (افقی یا عمودی) و نحوه نصب آن چگونه خواهد بود، همه این ها مواردی هستند که ما را مجاب میکنند سراغ رگال قدیمی و کارکرده برای مغازه نرویم.
خرید رگال لباس چه ایستاده چه دیواری و یا حتی یک شاخک ساده صرفا با هدف زیبایی فروشگاه شما نیست و در آینده برای تغییر محصولات مغازه یا حتی جابجایی وسایل به خوبی یاد انتخابی که انجام دادید، خواهید افتاد.
سوالات متداول
اگر مشتریان بدون لمس یا دقت به لباسها سریع فروشگاه را ترک میکنند، یا احساس میکنید چیدمان شما مثل قبل چشمگیر نیست، رگالهای فعلی ممکن است دیگر کارایی لازم را نداشته باشند.
بله. اگر لباسهای حجیمتر یا خاصتری وارد فروشگاه کردهاید و رگال فعلی ظرفیت یا فرم مناسب برای نمایش آنها را ندارد، تعویض رگال میتواند ظاهر حرفهایتری به ویترین بدهد.
اگر دکوراسیون، رنگها یا سبک ویترین شما تغییر کرده ولی رگال همچنان همان مدل قدیمی است، ممکن است باعث ناهماهنگی بصری و حس بینظمی شود.
بسته به جنس و کیفیت ساخت، رگالها معمولاً بین ۵ تا ۱۰ سال عمر مفید دارند. اما اگر ظاهر کهنه، آسیب فیزیکی یا فرسودگی در چیدمان دارید، زمان تعویض زودتر فرا میرسد.
جنس انواع رگال لباس جدید+عکس رگال+پیشنهاد - تجهیزات فروشگاهی لوکس رگال
[…] آذر ۲۷, ۱۴۰۳ […]